Contact

Sediul 1: Str. Lungă, nr. 137, Brașov, cod poștal: 500051
Sediul 2: Str. Șincai, nr. 4, Brașov, cod poștal 500051

©  design  and photos by Andreea Pașca 2018

Mediul Montessori

NATURAL, REAL, FUNCTIONAL

Mediul Montessori este adaptat nevoilor de dezvoltare și interesului copilului, urmând tendințele naturale și perioadele sensibile ale fiecărui copil in parte. El, copilul, poate să aleagă liber intre activități de viață practică, limbaj, activități culturale, dezvoltare senzorială și matematică. Mobilierul este special conceput pentru a fi accesibil copiilor, facilitând accesul acestora la materialele și activitățile pregătite. Obiectele din mediu sunt reale, naturale, funcționale.

Clasa Montessori este amenajată într-un spaţiu deschis şi mare, foarte luminos, atent aranjat şi ordonat. Pe lângă pereţi sunt rafturi care permit copiilor acces la materialele Montessori. În clasă sunt mese şi scaune făcute pe măsura copiilor,  ca şi covoraşe ce permit lucrul stând pe jos. În clasa Montessori se lucrează cu materiale, acestea fiind obiecte cu scop educaţional, create iniţial de Maria Montessori şi testate de către ea în lucrul direct cu copiii pe tot parcursul vieţii sale. Pornind de la aceste materiale create de ea, ca şi de la principiile specifice, educatorii Montessori îşi pot crea propriile materiale destinate lucrului cu copiii. Deşi într-o clasă Montessori există un colţ de lectură şi cărţile sunt prezente în clasă, urmând să fie un ajutor în învăţare din ce în ce mai consistent,  pe măsură ce copilul creşte, sursa primară de învăţare este în continuare materialul concret pe care copilul îl manipulează cu propriile mâini şi care favorizează învăţarea şi practicarea concentrării. Cunoştinţele nu vin dintr-un mediu inert, cum sunt cărţile, ci dintr-un mediu activ, şi anume materialele, animate de prezentările educatorului şi apoi de utilizarea lor de către copii.

Clasele Montessori sunt formate din copii de vârste diferite, pe intervale de vârste din 3 în 3 ani,  că 0-3 ani, 3-6 ani, 6-9 ani, 9-12 ani, şamd, fapt care facilitează învăţarea socială dar şi învăţarea conceptelor. Un fenomen important într-o clasă Montessori este învăţarea copiilor de la unul la altul, cei mai avansaţi ajungând să facă prezentări ale materialelor către cei mai începători, în locul educatorului şi având astfel şansa de a aprofunda şi mai mult lucrul cu materialul respectiv. De asemenea, simpla observare a lucrului unui copil cu un material mai avansat de către alt copil este o modalitatea foarte importantă de asimilare a cunoştinţelor. Clasele Montessori sunt în sine o mică comunitate, funcţionând cu până la 35 de copii însoţiţi de un educator Montessori şi un asistent, favorizând astfel puternic învăţarea socială. De altfel, una din ariile curiculare este « graţie şi curtoazie », adică cum să ne comportăm în societate şi cu ceilalţi.

Regulile sunt foarte importante într-o clasă Montessori. Respectarea lor, alături de întreţinerea ordinii fac din clasele Montessori o privelişte extrem de neobişnuită în comparaţie cu o clasă tradiţională. 25-35 de copii care lucrează concentraţi, vorbind în şoaptă, într-o atmosferă de armonie şi calm, părând să ştie exact ce vor să facă şi în care educatorul pare să fie mai degrabă spectator este ceva destul de greu de imaginat, dar care se întâmplă în realitate. Pentru privitorul neantrenat, paradoxul dintre firescul şi extraordinarul situaţiei poate trece neobservat.

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now