Contact

Sediul 1: Str. Lungă, nr. 137, Brașov, cod poștal: 500051
Sediul 2: Str. Șincai, nr. 4, Brașov, cod poștal 500051

©  design  and photos by Andreea Pașca 2018

De ce Montessori?

“To assist a child we must provide him with an environment which will enable him to develop freely.” 

- Maria Montessori -

MARIA MONTESSORI

Maria Montessori a creat un sistem

de educaţie complex şi complet,

cu următoarele componente :

o teorie a educaţiei, un sistem pedagogic, o bază materială originală. Sistemul său se bazează de asemenea pe o teorie proprie asupra psihologiei copilului şi a dezvoltării sale.

MEDIUL MONTESSORI

Mediul Montessori este adaptat nevoilor de dezvoltare și interesului copilului, urmând tendințele naturale și perioadele sensibile ale fiecărui copil in parte. El, copilul, poate să aleagă liber intre activități de viață practică, limbaj, activități culturale, dezvoltare senzorială și matematică. Mobilierul este special conceput pentru a fi accesibil copiilor, facilitând accesul acestora la materialele și activitățile pregătite. Obiectele din mediu sunt reale, naturale, funcționale.

MATERIALELE MONTESSORI

Materialele Montessori sunt făcute cu scopul de a atrage interesul copiilor şi a-i învăţa pe aceştia anumite concepte pe măsură ce sunt folosite în mod repetat, zi de zi. Materialele sunt făcute în majoritate din lemn, în culori naturale sau foarte strălucitoare, după necesităţi, în urma observaţiilor care au arătat cum poate fi crescut interesul copiilor pentru utilizarea lor.

PEDAGOGUL MONTESSORI

Pedagogul Montessori este un bun observator. El creează o atmosferă de calm, ordine şi bucurie în sala de clasă şi este mereu gata să ajute şi să încurajeze copiii, permiţându-le să-şi dezvolte încrederea în sine şi disciplina interioară. El vine în întâmpinarea nevoilor fiecărui copil şi face prezentări de materiale, consemnând zilnic gradul de atingere a obiectivelor prin intermediul acestora. 

LIBERTATE SI DISCIPLINA

Când vorbim despre disciplină,  nu  vorbim despre acea disciplină care vine din teama de pedeapsă. Este vorba despre această disciplină interioară și disciplina de sine ce apare spontan atunci când copilul începe să se concentreze,  în momentul în care desfățoară o activitate constructivă. Maria Montessori a observat acest fenomen și a ajuns la concluzia că disciplina și libertatea există în același timp. Ele nu pot exista  una fără cealaltă.

CE ESTE DIFERIT LA MONTESSORI

Alegerea este un fapt fundamental în educaţia Montessori. Exerciţiul alegerii se construieşte şi se face de la primul contact al copilului cu Montessori. Întâi ghidat şi susţinut de educator într-o mare măsură, iar pe măsură ce copilul creşte rolul său devine din ce în ce mai important în a alege cum doreşte să îşi organizeze ziua, în ce direcţii doreşte să se concentreze, cu ce doreşte să lucreze în ziua respectivă.

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now